Aprilia RS 660 circuitmotor

Aangeboden onze circuitmotor!
Bent u op zoek naar een top voorbereide Aprilia RS660 Race? Deze motor is volledig opgebouwd en onderhouden door ons (VP Motorsport) met oog voor detail en performance. Recentelijk is het motorblok volledig gereviseerd, waarbij o.a. de nieuwe Carrillo drijfstangen en oversized uitlaatkleppen zijn gemonteerd. Daarnaast hebben we vele uren op onze Dyno testbank besteed aan het verfijnen van de mapping en de afstelling aan onze variabele inlaat kelken, zodat de motor perfect presteert op het circuit.

Extra uitleg VP Motorsport Variabele Inlaatkelken

De variabele inlaatkelken passen de lengte van het inlaattraject automatisch aan op basis van het toerental. Bij lagere toeren zorgen langere kelken voor meer koppel en trekkracht, terwijl bij hogere toeren kortere kelken voor een betere luchtstroom en meer topvermogen zorgen. Dit resulteert in een bredere en krachtigere vermogensafgifte over het hele toerenbereik.

Deze RS660 is dus klaar om te racen – betrouwbaar, krachtig en voorzien van hoogwaardige componenten.

Specificaties & Uitgerust met:

  • Akrapovic Racing Line uitlaat
  • Cruciata full front/rear fairing + seat unit
  • YSS achterschokbreker
  • Custom made triple clamp
  • Gilles clip-ons
  • BDK RS660 ARG660-21 race generator
  • Carrillo Rod Kit RS660
  • Kit oversized exhaust valves
  • Jet Prime racing left handlebar switch
  • Jet Prime on/off switch
  • GBRT light emulator
  • Aprilia RS660/Tuono 660 IMU damper
  • Gilles Factor-X BK rearsets
  • PowerCommander 6
  • VP Motorsport variabele inlaatkelken
  • RS660 dynamic ram air intake
  • Custom made luchtfilterbox
  • Michelin Cup 2 banden

Extra uitleg: BDK RS660 ARG660-21 Race Generator Kit

  • Deze complete racegenerator-kit bestaat uit een lichtgewicht vliegwiel, stator, montageplaat, cup, en is gemonteerd in een CNC-bewerkt OEM-carterdeksel. De set wordt geleverd inclusief alle bevestigingsmaterialen, connectoren en een specifieke regelaar/rectifier.
  • De voordelen ten opzichte van de standaard generator en veelgebruikte racekits zijn aanzienlijk:
  • Aanmerkelijk lichter dan de originele dynamo, wat zorgt voor minder massatraagheid en gyroscopische krachten.
  • Hogere en constantere output dan veel racekit-versies, met meer vermogen en betere gasrespons over het hele toerenbereik.
  • Ontworpen voor moderne injectiemotoren, waarbij een totaalverlies-systeem (zonder laadfunctie) niet meer toepasbaar is vanwege de belasting van injectoren en brandstofpomp.
  • Kleiner rotorontwerp met fijn gewikkelde stator voor stabiele spanning bij lagere toerentallen.
  • Unieke regelaar/rectifier schakelt de opwekking uit zodra de gewenste spanning bereikt is, waardoor er minder energie aan de krukas wordt onttrokken en warmteontwikkeling wordt beperkt.
  • Lichter krukas-assemblage → sneller oppakken van het motorblok en meer bruikbaar vermogen.

Belangrijk om te weten:

  • De kit is uitsluitend ontwikkeld voor racetoepassing en niet geschikt voor straatmotoren met hoge stroomverbruikers (zoals verlichting).
  • Het systeem levert geen laadstroom onder ca. 4500 t/min; dit is de bewuste trade-off voor de prestatieverbeteringen hoger in het toerenbereik.
Ik wil meer weten over deze motor
Onze motorzaak
Centraal gelegen op G-O
Telefoon:

0187 - 48 57 87

Adres:

Westelijke Achterweg 53

3245 BJ Sommelsdijk

Goeree-Overflakkee, Zuid-Holland

Email:

info@vpmotorsport.nl

Contact
Stuur ons een bericht

Onderwerp